Новини

Семінар «Методичні особливості профільного вивчення математики в опорній школі»

20 вер. 2017 578 0 comments

20 вересня в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся cемінар для керівників методичних об’єднань вчителів математики опорних шкіл та загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ст., які планують стати опорними школами «Методичні особливості профільного вивчення математики в опорній школі».

З вітальним словом до присутніх звернулась методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів І.М.Пришляк. У виступі Ірина Михайлівна привернула увагу до особливостей викладання математики у старших класах загальноосвітніх навчальних закладів, важливості організації профільного навчання та допрофільної підготовки, зокрема в опорних школах. Методист проаналізувала результати ДПА та ЗНО з математики випускників опорних шкіл у 2017 році. Відзначила високу якість навчальних досягнень вихованців опорних шкіл у ДПА з математики: Лановецької ЗОШ І-ІІІ ст. № 2, Монастириської ЗОШ І-ІІІ ст., Підволочиської селищної ради, Шумської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1. «Проблема підвищення якості навчання є завжди актуальною для вчителя математики.  Її вирішення багато в чому залежить від наявності достатньої кількості навчальних годин. Вирішити дану проблему можна за рахунок організації навчання математики у старшій школі на профільному рівні, що забезпечить поглиблене вивчення предмету; створить умови для диференціації змісту освіти; сприятиме рівному доступу до повноцінної освіти всіма учнями, відповідно до їхніх здібностей і потреб», - наголосила І.М.Пришляк.

Творчі учителі математики області презентували досвід організації та впровадження профільного навчання математики у загальноосвітніх закладах області відповідно рівню, на якому здійснюють викладання предмету.

З науково-методичними засадами навчання на рівні стандарту ознайомила присутніх методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів, учитель математики ТСШ І-ІІІ ст. № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов Т.Г.Іванюк. Методист наголосила, що рівень стандарту -  це базовий, якісний рівень освіти, необхідний кожній людині для її соціалізації та розвитку. Вектор на розвиток є головною ознакою загальнокультурної спрямованості навчання математики. Для успішної участі в суспільному житті особистість повинна володіти певними прийомами математичної діяльності і навичками їх застосувань до розв’язання практичних задач. Навчання математики на рівні стандарту здатне забезпечити розвинення афективної сфери дитини, емоційно-цілісного сприйняття світу, формування досвіду творчої діяльності.

З методичними особливостями навчання математики на рівні профільної підготовки ознайомила присутніх учитель Підволочиської гімназії імені Івана Франка І.К.Глинська. Доповідач привернула увагу учасників семінару до особливостей організації навчання у класах математичного, фізичного та фізико-математичного профілю. Ірина Корниліївна поділилась досвідом викладання складних для вивчення тем курсу математики, ознайомила методистів та учителів з інноваційними методами та формами проведення занять у профільних класах.

Учитель математики Тернопільського технічного ліцею Козбур Г.Є розповіла учасникам семінару про особливості поглибленого вивчення математики: охарактеризувала зміст навчання, структуру підручників, систему різнорівневих завдань. Галина Євгенівна звернула увагу на досягнення учнів ліцею з математики і фізики, зокрема високі результати, які отримують при складанні ЗНО, участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, різноманітних конкурсах, турнірах, чемпіонатах. Вагомі здобутки у вихованців Тернопільського технічного ліцею у захисті робіт МАНу. Вчитель тривалий час координує роботу Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» в Тернопільській області. То ж учасники зібрання мали змогу отримати вичерпні відповіді щодо організації роботи з школярами у даному конкурсі.

Не оминули учасники зібрання і проблеми допрофільного навчання.

У доброзичливій творчій атмосфері відбувся семінар математиків. Методисти та учителі опорних закладів обмінялись думками з певних проблем щодо організації та викладання математики, отримали вичерпні відповіді на поставлені запитання.