Новини

НУШ у базовій середній освіті: управлінський аспект

01 січ. 1970 37 0 comments

        Забезпечити якість освіти – ключове завдання кожної школи. Для цього потрібно налагодити якісні освітній та управлінський процеси. Заклади загальної середньої освіти одержали реальну академічну автономію, яка визначає їхню особливість і унікальність щодо надання послуг із здобуття початкової, базової середньої та профільної середньої освіти. Але досягнення нових цілей української школи потребує постійного пошуку шляхів модернізації змісту освіти. З метою підвищення методичного та практичного рівнів управлінської та професійних компетентностей керівників закладів загальної середньої освіти Тернопільської області – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня ,,Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти” на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено круглий стіл на тему ,,НУШ у базовій середній освіті: управлінський аспект”.

         До заходу приєднались директори центрів професійного розвитку педагогічних працівників та керівники закладів загальної середньої освіти. Привітали учасників круглого столу та висвітлили тему ,,Забезпечення якості освіти шляхом реалізації основних етапів Нової української школи”  директор  ТОКІППО, кандидат історичних наук, доцент Петровський О.М. та заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, доцент Когут О.І. Також Олександр Миколайович звернув увагу учасників на реалізацію мети базової середньої освіти через виховання на цінностях. Ольга Іванівна зауважила, що Концепція Нової української школи передбачає впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання, поділилась враженнями від участі у конференції LEGO Idea Conference, яка відбулась у м. Біллун  (Королівство Данія), продемонструвала освітнє середовище Міжнародної школи Біллуна  та школи Ворбассе, де відбулося ознайомлення з особливостями освітнього процесу, зокрема системної реалізації проєктного навчання та ігрових методик.

          Із питанням ,,Система управління змістом освіти у Новій українській школі” виступила Соболяк Л.Є., методист, в.о. завідувача відділу освітнього адміністрування, яка зосередила увагу керівників пілотних шкіл та й усіх учасників на розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти та формування освітньої програми закладу, запропонувала алгоритм створення навчальної програми на основі модельної. Іванюк Т.Г., методист, в.о. завідувача відділу навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО  висвітлюючи тему ,,Нові підходи до системи оцінювання навчальних досягнень учнів” розкрила суть системи оцінювання здобувачів освіти, продемонструвала нові підходи до системи оцінювання навчальних досягнень учнів у Новій українській школі та ознайомила учасників із процесом проведення самооцінювання освітньої діяльності закладу за напрямом ,,Система оцінювання здобувачів освіти”.

       Досвідом роботи з організації освітнього процесу у 5-х класах Нової української школи поділились Добрунова М.А., директор Підволочиської загальноосвітньої школи  І – ІІІ ступенів Підволочиської селищної ради, Добровольська О. М., директор Тернопільської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів № 14 ім. Б. Лепкого, Мацієвський В.К., заступник директора з навчально-виховної роботи Тернопільської загальноосвітньої школа І-ІІІ ст. № 28 та Ліщишин Л. В., директор  Козівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Козівської селищної ради.

        Під час круглого столу були підведені підсумки пілотування нового Державного стандарту базової середньої освіти у 5-х класах, передбачені шляхи організації освітнього процесу у 6-х класах. Виступаючі наголосили, що реформа Нової української школи переходить на новий рівень, успіх якої залежить від учителя, його компетентності, філософії мислення та підготовки. У контексті реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти необхідно створювати сучасний, розвивальний, інклюзивний, мотивуючий до навчання освітній простір. Оновлений освітній простір закладу продемонструвала директор  Козівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Козівської селищної ради Ліщишин Л.В. Також Людмила Володимирівна продемонструвала відгуки п’ятикласників про навчання у Новій українській школі. Учасники круглого столу зійшлися на думці, що вкрай важливо проводити просвітницьку діяльність щодо важливості формувального оцінювання, яке враховує індивідуальний поступ кожного учня.

        Запропоновані методичні рекомендації сприятимуть впровадженню ідей Нової української школи, а досвід пілотних шкіл стане корисним для усіх закладів загальної середньої освіти. Дякуємо за співпрацю! Все буде Україна!