Новини

Про ефективні технології формування спільноти однодумців у громаді в складних умовах сьогодення

28 бер. 2022 281 0 comments

В складних умовах воєнного сьогодення перед громадами постали безліч викликів, серед яких виклики, пов’язані з вимушеним переміщенням громадян, які тікають від російських окупантів. Школа, як соціально-культурний осередок у громаді, активно долучається до волонтерської діяльності за різними напрямками щодо розміщення, психологічної реабілітації, доступу до освіти, культурної та соціальної реінтеграції біженців, зокрема дітей.

З метою підвищення рівня компетентності педагогів з питання налагодження соціальних контактів між учнівською молоддю громади та дітьми з категорії внутрішньо переміщених осіб в умовах воєнних дій 25 березня проведено засідання творчої групи керівників шкільних клубів соціального підприємництва. Завданням засідання було ознайомити педагогів з ефективними методами залучення до реалізації соціально зорієнтованих проєктів дітей з числа вимушено переміщених громадян; ознайомлення з досвідом роботи щодо спільних волонтерських заходів у громаді.

Перед учасниками творчої групи виступила Жизномирська О.Я., доцент кафедри педагогіки, психології і інклюзивної освіти. У своєму виступі Оксана Ярославівна зосередила увагу педагогів на актуальних підходах психологічної підтримки дітей в стресовій ситуації.

Питання діяльності шкільних соціальних активностей в умовах війни, про інновації у залученні місцевих ресурсів у діяльності ШКСП щодо надання допомоги внутрішньо переміщеним особам розкрила у своїй презентації Куриш Оксана Степанівна. Доповідачка наголосила, що в даній ситуації педагог повинен володіти ключовими навичками ефективної взаємодії з людьми, які пережили жахи бомбардувань та окупацію. Зокрема, важливо бути ресурсними, уникати стереотипізації, бути надійними, чесними, зберігати конфіденційність, ставитись з повагою до людей, незалежно від власної шкали цінностей та переконань.

В процесі засідання творчої групи відбувся обмін досвідом  з проблеми співпраці школи та громади у наданні допомоги біженцям. Про перші практики залучення дітей та дорослих з категорії внутрішньо переміщених осіб до заходів у громаді поділилася Скубіш Наталія, педагог-організатор НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ». Вона розповіла про співпрацю усього шкільного колективу з сім’ями біженців, які тимчасово проживають у приміщені школи. Для прибулих дітей організовано майстер-класи та розваги, які сприяють їх адаптації до нових умов життя, знайомству зі своїми однолітками. Дорослим запропонували долучитися до волонтерської діяльності на допомогу Збройним Силам України.

Педагог-організатор НВК «Мишковицька загальноосвітня школа І-ІІІ ст.-ДНЗ» Костик Наталія, розповіла про те, що до школи прийнято 26 учнів із числа вимушено переміщених осіб. Їх адаптації та зближенню сприяють такі загальношкільні заходи як плетення маскувальних сіток для українського війська, колективне виконання пісень та веселі розваги. Організація суспільно-корисної діяльності, позитивна і доброзичлива атмосфера спілкуванні   сприяють психологічному та емоційному розвантаженню дітей, які пережили жахи війни, повертають їх у світ дитинства.

У підсумку учасники заходу дійшли висновку, що в роботі з дітьми важливо знайти і якомога раніше налагодити зв’язки між минулим та теперішнім, відновити ту картину світу, яка була до травми, опираючись на рольову приналежність, на відновлення тієї поведінки в теперішніх умовах життя.

Куриш О.С., методист, відповідальна за проведення заходу.