Новини

Серпнева методична студія-діалог керівників ЦПР ПП та працівників місцевих органів управління освітою, відповідальних за організацію діяльності з розвитку управлінських та професійних компетентностей керівних та педагогічних кадрів закладів освіти області

21 сер. 2023 141 0 comments

21 серпня 2023 року на базі Тернопільського ОКІППО проведено серпневу методичну студію для керівників  ЦПР ПП та працівників місцевих органів управління освітою, відповідальних за організацію діяльності з розвитку управлінських та професійних компетентностей керівних та педагогічних кадрів закладів освіти області на тему: ,,Науково-методичний супровід сталого безперервного розвитку освіти Тернопільщини: відповідаємо на потреби, долаємо виклики, формуємо потенціал”.

Олександр Петровський, директор ТОКІППО, кандидат історичних наук, доцент, виступив перед освітянською аудиторією, актуалізуючи увагу на Візії майбутнього освіти і науки України, яка є дороговказом, основою для подальшого розроблення Національної стратегії освіти і науки України та реалізації концептів Нової української школи в контексті викликів сьогодення. Разом з тим підкреслив важливість сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, врахувавши ціннісні підходи в організації освітнього процесу.

 Ольга Когут, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та  інформаційно-комунікаційних технологій ТОКІППО, кандидат філологічних наук, доцент, детально висвітлила питання ,,Науково-методичний супровід розвитку освіти Тернопільщини в умовах війни: стійкість, виклики та перспективи”, наголосила на важливих пріоритетних напрямках   організації якісного освітнього процесу в 2023/2024 навчальному році: безпечному освітньому середовищі, інформаційному та організаційно-методичному супроводі початку нового навчального року, забезпеченні безперервності здобуття освіти дітьми в умовах воєнного стану, впровадженні Державного стандарту базової середньої освіти, подоланні освітніх втрат та розривів, впровадженні професійних стандартів.

Заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва  ТОКІППО, кандидат географічних наук Ігор Вітенко висвітлив тему ,,Формування інноваційного освітнього середовища як вектор якісної освіти в умовах сучасних викликів” та представив інноваційний освітній експеримент регіонального рівня ,,ЕКО-школа” як платформу для формування екологічно безпечного здоров’язбережувального освітнього середовища в закладах освіти Тернопільської області, який реалізовується у співпраці з міжнародними закладами, установами освіти та громадськими організаціями. Також презентував видавничу діяльність учасників у контексті реалізації інноваційного експерименту регіонального рівня ,,ЕКО-школа”. 

       Юрій Шайнюк, заступник директора з питань зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти ТОКІППО, проінформував присутніх про результативність національного мультипредметного тесту у 2023 році та  про можливі зміни для вступників у 2024 році, висвітливши тему ,,Національний мультипредметний тест: виклики і перспектива”.

Людмила Кучер, методист, в.о. завідувач лабораторії STEM-освіти, у своєму виступі ,,Синергія можливостей спільноти закладу освіти у формуванні STEM-орієнтованого освітнього середовища” докладно розповіла про досягнення у впровадженні Концепції розвитку природничо-математичної освіти в умовах Нової української школи.

Наталія Волощук, заступник начальника управління,  начальник відділу інституційного аудиту Управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області, у своєму виступі ,,Моніторингові дослідження освітніх втрат/прогалин здобувачів освіти та рекомендації щодо їх надолуження у 2023/2024 навчальному році” акцентувала увагу на Рекомендаціях ,,Освітні втрати й освітні розриви на рівні загальної середньої освіти: вимірювання та механізми подолання”, що призначені для громадських організацій та інших стейкхолдерів  (закладів освіти, органів управління освітою тощо), які вже впроваджують або планують впроваджувати програми з надолуження освітніх втрат та проаналізувала успішну апробацію інформаційно-аналітичної системи EvaluEd.

Ольга Бас, методист відділу освітнього адміністрування, виступила з питання ,,Сьогодення і перспективи впровадження профільної освіти в закладах загальної середньої освіти”, зосередивши увагу на  дорожній карті реформи базової та профільної школи, особливостях академічного та професійного напрямів профільного навчання. 

Руслана Мельничук, методист відділу освітнього адміністрування, довела до відома присутніх актуальну інформацію щодо особливостей організації навчання за індивідуальною формою та у з’єднаному класі в сучасних реаліях.  

Методист, в.о. завідувача відділу освітнього адміністрування Любов Соболяк у виступі на тему ,,Нові підходи до атестації педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році”, розставила акценти для учасників заходу на особливостях оновленого Положення про атестацію педагогічних працівників, звернула увагу на дотриманні вимог до кваліфікаційних категорій з врахуванням професійних стандартів.

На завершенні студії пізнавальним екскурсом була виставка ,,STEM: від ідей до втілення”, організована лабораторією STEM-освіти. Людмила Кучер ознайомила учасників методичної студії з сучасним обладнанням, із можливостями виробів та їх використанням у напрямі STEM-освіти в закладах загальної середньої освіти та з інформаційно-методичним забезпеченням формування STEM-орієнтованого освітнього середовища.

 Віталія Мушій, методист, в.о. завідувача обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти, зосередила увагу на адаптації та модифікації в інклюзивному процесі, поєднанні корекційної і навчальної складової під час освітнього процесу дітей з ООП в інклюзивних класах. Також ознайомила керівників з матеріально-технічною базою кабінету інклюзивного навчання, представила засоби корекції для дітей з інтелектуальним порушенням, які можна використати під час уроків.

Участь у методичній студії керівників ЦПР ПП та представників місцевих органів управління освітою сприяла розвитку їх професійних компетентностей та  удосконаленню навиків здійснення науково-методичного супроводу сталого безперервного розвитку освіти області.