Новини

Засідання Школи методиста

12 гру. 2018 558 0 comments

З метою удосконалення навиків працівників методичних служб та управлінь освітою об’єднаних територіальних громад 10 грудня 2018 року відбулось засідання Школи методиста на тему “Методичний супровід інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності закладів загальної середньої освіти”.

Організаційно-управлінський та науково-методичний супровід дослідно-експериментальної роботи в закладах освіти Тернопільської області висвітлив заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва ТОКІППО, кандидат географічних наук Вітенко І.М.

Методист, в.о. завідувача відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб Соболяк Л.Є. зупинилась на організації інноваційної діяльності в закладі освіти як основи системного підходу до організації освітнього процесу.  Букавин І.Я., методист, в.о. завідувач відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів розкрив методичний аспект організації дослідно-експериментальної діяльності в закладах загальної середньої освіти та запропонував ряд проектів, рекомендованих методистами ТОКІППО.

Учасники засідання мали змогу поспілкуватись із директором Король І.Я. та заступником директора Радецькою З.С. закладу освіти І-ІІІ ступенів “Тернопільський обласний навчально-реабілітаційний центр”, які розказали про проведення на базі закладу дослідно-експериментальної роботи за темою «Допрофесійна підготовка та трудова соціалізація учнів зі складними вадами розвитку в умовах навчально-реабілітаційних центрів», адже діти  зі складними вадами розвитку  в сучасному суспільстві  розглядаються як особистості, які мають ті ж права, що й інші члени спільноти, але через особливості індивідуального розвитку вони потребують особливих освітніх послуг.  За умов відповідного підходу та організації освітньої діяльності такі діти можуть  успішно розвиватися і навчатися в межах своїх психофізіологічних особливостей та інтегруватися в соціальне життя. Одним із важливих компонентів соціалізації дітей з  особливими освітніми потребами є допрофесійна підготовка, яка дозволяє їм самостійно забезпечувати ефективне функціонування в різних аспектах життя, отримувати почуття впевненості  в своїх силах і можливостях, зменшувати  залежність від дорослих. Допрофесійна і початкова професійна підготовка дітей з особливими освітніми потребами сприяє також розвитку їх творчості, формуванню вміння докладати зусилля для досягнення поставленої мети. Інноваційний потенціал пропонованої програми спрямований на створення спеціального корекційно-реабілітаційного освітнього простору, який включає допрофесійну, трудову та розвиткову складову навчально-виховного процесу.  Ірина Ярославівна відмітила, що після проведення експеримету в учнів зі складними вадами розвитку  сформовано необхідні життєві компетенції, а саме випускники групи :

  • Мають уявлення про організацію робочого місця.
  • Здійснюють елементарні технологічні операції .
  • Дотримуються правил безпечної роботи при роботі з кухонним та обладнанням та садовим інвентарем (  в тому числі електричним). Дотримуються санітарно-гігієнічних правил та норм.

Про започаткований експеримент всеукраїнського рівня “Формування мистецького середовища в закладі загальної середньої освіти”, термін проведення якого з грудня 2018 по жовтень 2023 років, розказала директор Тернопільського ліцею №21- спеціалізованої мистецької школи імені Ігоря Герети  Гудима М.І. Вона відмітила, що головна мета реформи Нової української школи створити школу, в якій буде приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті, а у процесі формування мистецького середовища у даному закладі освіти основна увага приділятиметься розвитку творчих здібностей кожного учня.

На завершення засідання завідувач методичного центру відділу освіти, культури, молоді та спорту Вишнівецької селищної ради Мінакова М.В. презентувала матеріали проекту “Українсько-естонський діалог: нові горизонти культурно-освітнього партнерства” і занурила присутніх в організацію освітнього процесу навчальних закладів м. Пярну(Естонія).