Про актуальність профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю
14 квітня у ТОКІППО проведено онлайн засідання проблемної групи заступників директорів з виховної роботи опорних закладів, гімназій, ліцеїв та колегіумів області на тему «Сучасні підходи до організації профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю».
Метою даного заходу було модернізувати професійні компетентності заступників директорів з виховної роботи щодо організаційно - методичного супроводу професійної орієнтації учасників освітнього процесу ЗЗСО.
У вступному слові Куриш О.С., методист відділу організаційного адміністрування наголосила на актуальності питання профорієнтаційної роботи в школі, адже після нашої перемоги у війні розв’язаній російською федерацією проти України, постане завдання відбудувати зруйновані міста і села, фабрики і заводи, інфраструктуру, яка забезпечує життєдіяльність країни. Внеском педагогів у відбудову Батьківщини буде також профорієнтаційна робота серед учнівської молоді.
Перед учасниками заходу виступив Кавецький В.Є., завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук. Віктор Євгенович наголосив, що основне завдання профорієнтаційної роботи – допомогти сформувати у старшокласників бачення свого майбутнього, яке вплине на вибір професії та буде віддзеркалювати як індивідуальні, так і суспільні потреби. А також важливо інформувати батьків про психологічні аспекти профорієнтації, з розумінням ставитись до побажань і запитів підлітків щодо бачення перспективи.
Методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи Демидась С. Р. розкрила питання профорієнтації здобувачів освіти як систематичної і планової роботи мультидисциплінарної команди освітнього закладу: практичного психолога, соціального педагога, класного керівника, вчителя-предметника, педагога-організатора, медичного працівника, заступника директора). Світлана Романівна окреслила основні завдання, етапи, напрямки, методи профорієнтаційної роботи практичного психолога, який покликаний забезпечити організацію профорієнтаційної діагностики – важливого способу оцінки і самооцінки особистості через виявлення інтересів, нахилів, здібностей учнів, наголосивши, що профорієнтаційна робота здійснюється на всіх вікових етапах.
У практичній частині засідання учасники обговорили ідею реалізації у ЗЗСО профорієнтаційного проєкту «Крок у світ професій», метою якого є залучати старшокласників до ознайомлення з професіями, які популярні і затребувані на ринку праці нашого регіону та України. Очікуваним результатом втілення такого проєкту є проведення дослідження про професії які поширені і користуються попитом в області, зберуть усні історії (відео- аудіо- записи) про традиційні професії в родині, інтерв’ю з людьми різних професій, представлять фотографії, інші артефакти дослідження. За результатами проєктної діяльності у ЗЗСО буде зорганізовано мультимедійну презентацію «Крок у світ професій».
Учасники заходу висловили думку, що проєкт «Крок у світ професій» є цікавий і актуальний.
Куриш О.С., відповідальна за організацію і проведення заходу.