Новини

Формування інклюзивної культури у закладі загальної середньої освіти

26 січ. 2022 288 0 comments

У Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти на онлайн-платформі Meet 26 січня 2022 року методистом, в.о. завідувача відділу освітнього адміністрування ТОКІППО Соболяк Л.Є. та методистом, в.о. завідувача обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти Мушій В.Г. проведено вебінар для керівників закладів загальної середньої освіти області, в яких організовані інклюзивні класи, на тему ,,Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах освіти: формування інклюзивної культури”.

1 січня 2022 року набрали чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:

З ключовими змінами в організації інклюзивного навчання, організаційними засадами психолого-педагогічного супроводу та формуванням індивідуальних освітніх траєкторій учнів ознайомила присутніх методист, в.о. завідувача обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти Віталія Мушій. У своєму виступі наголосила, щовідтепер створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки. Рівні підтримки характеризують, які потреби мають різні діти з ООП, наприклад: на першому рівні підтримки інклюзивний клас не потрібний, діти навчаються у звичайному класі і додаткове фінансування не передбачається, а на четвертому і п’ятому рівнях за умовами забезпечення підтримки в інклюзивному класі навчається одна дитина і на її освітні потреби виділяється найбільше фінансування.

На вебінарі надані методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання та сформульовано алгоритм дій директора школи для визначення рівнів підтримки у закладі:

  • створити команди супроводу для всіх дітей, які потребують підтримки;
  • скласти графік засідань команд супроводу, передбачивши участь фахівців ІРЦ;
  • оформити протокол із визначенням рівня підтримки для кожного учня;
  • узагальнити інформацію про рівні підтримки для всіх учнів з ООП;
  • поінформувати батьків учнів з ООП про необхідність проходження комплексної оцінки в ІРЦ, якщо дитина навчається за висновком ПМПК.

Любов Соболяк, методист, в.о. завідувача відділу освітнього адміністрування надала інформаційно-методичну допомогу у проведенні самооцінювання освітніх і управлінських процесів щодо організації інклюзивного простору у ЗЗСО. Під час заходу учасники обговорили методи збору інформації, а також вимоги, критерії та індикатори для самооцінювання якості інклюзивного простору. Звернуто увагу, що комплексне регулярне вивчення та оцінювання власної освітньої діяльності дає можливість закладу оперативно реагувати на виклики та прослідковувати динаміку через порівняння з попередніми та наступними своїми результатами такого оцінювання.

Також надано рекомендації керівникам закладів освіти щодо аналізу діяльності учителів з питань організації роботи з учнями з особливими освітніми потребами під час спостереженнями за проведенням навчальних занять.

Отже, при розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти слід звернути увагу на забезпечення інклюзивного освітнього простору як одного із завдань розбудови якісної школи.