Методичні матеріали обласного науково-методичного семінару «Впровадження дослідно-експериментальної діяльності в опорних закладах загальної середньої освіти в рамках проекту «Школа як осередок розвитку громади».
20 вересня 2018 року у ТОКІППО відбувся семінар-практикум для заступників директорів з навчально-виховної/методичної роботи опорних закладів загальної середньої освіти на тему «Впровадження дослідно-експериментальної діяльності в опорних закладах загальної середньої освіти в рамках проекту «Школа як осередок розвитку громади».
Дослідно-експериментальна робота педагогів є засобом фахового зростання, підвищення якості освіти, формування особистостей, здатних творчо застосовувати у практичній діяльності новітні досягнення.
Створення нових стандартів змісту освіти – довготривалий процес, який може відбуватися рік, два, стільки, скільки треба, щоб це були дійсно сучасні стандарти. Але важливо почати змінювати ситуацію в українській школі вже сьогодні. (Л.М. Гриневич).
Кожна школа йде власним шляхом розвитку. Адже це завжди органічна структура, яка твориться ентузіазмом персоналу, баченням лідерської команди і потребами місцевої громади. З цього погляду дедалі більшого значення набувають такі показники, як професіоналізм, компетентність, рівень культури, здатність до отримання знань упродовж життя, участь у дослідно-експериментальній діяльності.
Для сучасних освітніх закладів характерними є різні види досліджень, які проводяться з ініціативи та в інтересах школи, громади або зовнішніх організацій; для обґрунтування рішення про розвиток закладу загальної середньої освіти; в обмежених рамках окремих груп і класів; у рамках регіональної чи державної системи освіти; в рамках міжнародних дослідницьких проектів тощо.
Надаємо розширену інформацію про «Організаційний та науково-методичний супровід діяльності експериментальних закладів загальної середньої освіти всеукраїнського та регіонального рівнів Тернопільської області в умовах інноваційного освітнього середовища» та основні нормативні документи, які регламентують проведення дослідно-експериментальної роботи та процедуру отримання статусу експериментального закладу загальної середньої освіти (презентація додається), а також рекомендовану примірну тематику дослідно-експериментальної діяльності в закладах загальної середньої освіти:
Напрямок: історія, громадянська освіта, правознавство, культурологія, спорт та духовно-моральне спрямування:
- Інтегрований дослідницький проект «Німецький (австрійський) слід на Тернопільській землі» (історія, мистецтво, література, економіка).
- Культурологія як шлях формування компетентнісного педагога.
- Скарбниця пам’яті: шкільний краєзнавчий музей як простір єднання поколінь.
- Шкільне медіа середовище як засіб підвищення інформаційної культури учасників освітнього процесу.
- Пам'ять поколінь.
- Ренесанс душі і серця.
- Доля людини в сучасній Україні.
- Традиції як стержень об’єднання сучасної громади.
- Лабораторія фінансової просвіти у місцевих громадах.
- Спорт для всіх.
- Спорт у житті громади.
Природничо-математичний та інформаційно-технологічний напрямки:
- Наукові основи озеленення школи та територій сіл громади.
- Як позбутися сміття. Досвід (налагодження співпраці) європейських країн в Україні.
- Школа інженерного мислення як засіб підвищення кадрового потенціалу громади (зміцнення навчально-матеріальної бази ЗНЗ).
- STEM освіта на уроках математики як засіб підвищення рівня кадрового потенціалу громади.
- Формування дослідницьких компетентностей учнів на уроках хімії як складова процесу соціалізації особистості.
- Хімічний експеримент, його роль і значення в процесі вивчення хімії.
- Інформаційно технології в соціальній сфері. .
- Колективна діяльність в мережі Інтернет.
- Інформаційна безпека особистості.
- Використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) самоврядуванні.
- Наш розумний дім.
- Стартап «Автоматизація тепличних комплексів і складських приміщень».
- Мікроелектроніка в побуті та малому бізнесі.
Завантажити
Інформацію підготувала методист Куриш О.С.