Проект «Дитяча громадська приймальня»
Мета: надати допомогу дітям та учнівській молоді у захисті прав та інтересів, а також - у вирішенні проблемних ситуацій.
Напрями діяльності:
- надання можливості дітям отримати консультацію (як відкриту так і анонімну), поділитися проблемою, наболілим (психологічно розвантажитися), отримати пораду щодо питань захисту прав дітей, так і питань, що стосуються будь-яких сфер діяльності роботи органів самоврядування дітей та учнівської молоді;
- поширення знань серед дітей та підлітків про права та шляхи їх захисту,
- захист прав та інтересів дітей в конкретних питаннях;
- зменшення кількості самогубств, звертання до наркотична засобів, бродяжництва тощо;
- вироблення у дітей та підлітків віри у можливість і реальність захисту своїх прав та інтересів.
Завдання:
- укладання угоди про співпрацю з спеціалістами-консультантами;
- підбір і навчання групи зацікавлених представників учнівського самоврядування;
- випуск пам'яток, листівок та іншої друкованої продукції профілактичного та інформаційного спрямування;
- випуск постійної рубрики для дітей та підлітків у друкованому органі учнівського самоврядування, на сайті;
- розробка та реалізація тренінгів, ділових ігор, масових з ходів, конкурсів на тематику, яка найчастіше піднімаєте дітьми та підлітками;
Учасники: діти та учнівська молодь віком від 7 до 18 років.
Види діяльності
- - Проведення опитування та анкетування
(готуються і аналізуються спільно зі спеціалістами)
Орієнтовна тематика:
. «Чи знаю я свої права та обов'язки?»;
. «Які мої права порушуються найчастіше?»;
. «Шляхи захисту моїх прав та інтересів»;
. «Які права інших людей порушую я?»;
. «Як я відношусь до своїх обов'язків?»;
Варіанти звертання:
- лист поштою;
- електронна пошта;
- телефонний дзвінок;
- особистий візит;
- лист в редакцію;
- зустріч на «форумі» веб-сайту.
Механізм допомоги:
- консультації по телефону;
- письмова відповідь на листи;
- лобіювання інтересів певних категорій дітей через відповідні комісії ради дітей;
- підготовка і рух необхідних документів, контроль за вирішенням питання;
- просвітницька діяльність (профілактичні заходи: роздатковий матеріал, інформація на сторінках газет, сайт в Інтернеті, тренінги; ділові ігри та інше).
- - Налагодження партнерських стосунків
Можливі партнери:
- психологи, соціальні педагоги
- юристи
- лікарі
- спеціалісти відділу освіти
- спеціалісти служби у справах неповнолітніх
- спеціалісти кримінальної міліції у справах неповнолітніх
- спеціалісти соціальних служб для молоді тощо.
Відповідальні: Комісія з питань управління та організації самоврядування
- - Презентація результатів діяльності
Орієнтовний перелік форм презентацій:
- рубрика на сторінках газети , на сайті;
- роздаткові інформаційні матеріали, плакати, пам'ятки.
Відповідальні: Інформаційно-дипломатична комісія
- - Проведення навчання організаторів та учасників проекту
Форми навчальної діяльності:
- навчальні, психологічні тренінги, ділові та рольові ігри, команди молодих лідерів-консультантів, які працюватимуть у Дитячій громадській приймальні.
Відповідальні: Комісія з питань навчання та соціалізації, куратори учнівського самоврядування