Новини

Організація методичної роботи в умовах децентралізації

07 лют. 2019 1732 0 comments

Проблема науково-методичного супроводу професійної діяльності педагогічних працівників в умовах модернізаційних змін в освіті розглядалась на семінарі-тренінгу працівників методичних служб та  органів управління освітою об’єднаних територіальних громад області, проведеного відділом менеджменту, координації та комунікації методичних служб області у Тернопільському ОІППО.

Із 49 об’єднаних територіальних громад області методичний супровід роботи освітніх закладів у 8 ОТГ забезпечують методичні служби як структурні підрозділи відділів освіти (методичний кабінет відділу освіти, молоді і спорту Бережанської міської ради, методичний кабінет відділу освіти Васильковецької сільської ради, методичний центр відділу освіти, культури, молоді та спорту Вишнівецької селищної ради, методичний кабінет відділу освіти Підволочиської селищної ради, методичний кабінет відділу освіти Скалатської міської ради, методичний кабінет відділу освіти Байковецької сільської ради,  методичний кабінет відділу освіти  виконавчого комітету Великогаївської сільської ради, методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Шумської міської ради).

У 7 ОТГ (Озерянська сільська рада, Гусятинська селищна рада, Козлівська селищна рада, Скориківська сільська рада, Білобожницька сільська рада, Ланівецька міська рада, Хоростківська міська рада) методичною діяльністю займаються окремі методисти, які входять у склад органів управлінь освітою ОТГ.

Із залученням голів методичних об`єднань організовується методична робота у 9 ОТГ (Борщівська міська рада, Більче-Золотецька сільська рада, Скала-Подільська селищна рада, Мельнице-Подільська селищна рада, Новосільська сільська рада, Теребовлянська міська рада, Заводська селищна рада, Коропецька селищна рада, Коцюбинська сільська рада).

В 24 ОТГ   науковий, навчальний та організаційно-методичний супровід педагогічної діяльності здійснюють працівники відповідних районних методичних кабінетів, а ОТГ частково компенсують її утримання (Борсуківська сільська рада ( відділ освіти, охорони здоров’я, культури, туризму, молоді та спорту), Золотопотіцька селищна рада (відділ освіти, культури, молоді та спорту), Трибухівська сільська рада (відділ освіти, культури, молоді та спорту),  Гримайлівська сільська рада, Колодненська сільська рада(відділ освіти), Чернихівецька сільська рада (відділ освіти), Озернянська сільська рада(гуманітарний сектор), Залозецька селищна рада (відділ освіти, спорту і молоді), Почаївська міська рада(відділ освіти міської ради), Лопушненська сільська рада(відділ освіти, молоді та спорту),  Золотниківська сільська рада(заступник голови з гуманітарних питань), Іванівська сільська рада, Микулинецька селищна рада, Колиндянська сільська рада(відділ освіти, молоді і спорту), Великодедеркальська сільська рада, Зборівська міська рада(відділ освіти управління освіти, культури, молоді і спорту, праці та соціального захисту), Саранчуківська сільська рада(відділ освіти, культури, молоді та спорту, туризму та соціального захисту населення), Монастириська міська рада, Копичинецька міська рада,  Товстенька селищна рада, Дорогичівська сільська рада, Купчинецька сільська рада, Білецька сільська рада та Настасівська сільська рада).

У Тернопільській об’єднаній територіальній громаді науково-методичний супровід професійної діяльності педагогічних працівників здійснює Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу.

В ході семінару-тренінгу  працівники методичних служб та  органів управління освітою ОТГ області мали змогу ознайомитися із різними моделями організації методичної роботи в умовах децентралізації, поділитись своїми кращими практиками (http://otg.ippo.edu.te.ua/management/krashhi-praktiki-diyalnosti-metodichnih-sluzhb-ternopilshhini/ ). Учасники в дискусії знаходили відповіді на питання: яка нова роль методичної служби у забезпеченні якості освіти? які нові підходи до організації практичної роботи методичної служби в умовах Нової української школи? Також обговорили питання оновлення методичної роботи з точки зору її впливу на вироблення активного інтересу в педагогів до підвищення власного професійного рівня. Правильно організований і своєчасний супровід педагогічних працівників допоможе зорієнтуватися щодо доцільності використання тих чи інших методик і технологій у реалізації нових освітніх стандартів та особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів у навчанні, вихованні та розвитку учнів.

На підсумковому етапі семінару-тренінгу висвітлено, що подальший розвиток методичних служб неможливий без надання висококваліфікованих освітніх послуг, які б задовольняли конкретні потреби та запити педагогічних працівників, сприяли розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи. Організація діяльності методичних служб на базі ОТГ має визначатися із  врахуванням основних напрямків та завдань, особливостей розвитку освіти, наявної мережі навчальних закладів, їх функціонування та розвитку. Адже, якісна зміна методичної служби передусім — у цілепокладанні: не надання тільки методичної допомоги, а створення умов для розвитку та вдосконалення педагогічної діяльності; не просто передача інформації, а створення гнучких інформаційних технологій для розвитку творчого вчительського потенціалу.