Шкільні клуби соціального підприємництва як вагомий фактор формування підприємницької компетентності учнівської молоді
Залучення учнівської молоді до соціального підприємництва шляхом клубної діяльності, допоможе школярам краще усвідомлювати і оцінювати роль малого бізнесу, свого місця в бізнесі і суспільстві; навчатиме партнерству, командному стилю, вмінню спілкуватися, взаємодіяти з іншими людьми; розвивати підприємливість та ініціативність через застосування знань у практичних навичках.
5 березня 2018 року у ТОКІППО відбувся третій етап тренінгу на тему «Формування підприємливості та фінансової грамотності в умовах сучасної української школи. Створення та діяльність шкільних клубів соціального підприємництва».
Ідея проведення такого заходу для заступників директорів з виховної роботи опорних шкіл та закладів загальної середньої освіти, які планують стати опорними появилася як результат участі методиста інституту Куриш О.С. у навчально-практичному тренінгу на тему «Створення шкільного клубу соціального підприємництва», який організовано Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».
Науково-методичний та практичний модулі тренінгу здійснювали заступник директора ТОКІППО І.М.Вітенко, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів, тренер з «Фінансової грамотності» Л.Я.Криховець-Хом’як та методист відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб Куриш О.С.
На першому етапі тренінгу учасники отримали інформацію щодо концептуальних засад формування підприємливості та фінансової грамотності в умовах сучасної української школи. І.М.Вітенко зосередив увагу на тому, що підприємливість як компетентність стосується всіх сфер життєдіяльності, дає громадянам можливість піклуватися про власний розвиток, робити активний внесок у розвиток суспільства, виходити на ринок праці як найманий працівник, а також започатковувати власну справу. Ідея створення шкільних клубів соціального підприємництва є актуальною.
Криховець-Хом’як Л.Я. навчала заступників директорів з виховної роботи практичних підходів формування підприємливості та фінансової грамотності, розкривала секрети створення бізнес-ідей, розроблення концепції майбутнього бізнесу інше.
Куриш О.С. актуалізувала проблему профорієнтаційної роботи із шкільною молоддю, їх батьками, педагогами та представниками громади через залучення до діяльності у шкільних клубах соціального підприємництва; навчала інтерактивних методів роботи.
На другому етапі заступники директорів з виховної роботи отримали домашнє завдання розробити спільно з школярами соціальний бізнес-проект як вияв ініціативи щодо покращення локальної ситуації (в школі/громаді/потребуючим інше).
На третьому етапі навчального тренінгу Л.Я.Криховець-Хом’як провела практикум, під час якого детально аналізувала сильні та слабкі сторони представлених проектів, демонструвала вже реалізовані креативні ідеї підприємливих школярів.
Серед представлених проектів найбільш цікавими і реальними для втілення виявилися ідеї школярів Трибухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (кер. проекту Цірук О.В.) – створити кінотеатр під відкритим небом та Дедеркальської ЗОШ І-ІІІ ступенів (кер. проекту Ковбасовська В.М.) – провести збір одягу для потребуючих людей похилого віку ОТГ.
Заключним акордом заходу було вручення кожному учаснику тренінгу Сертифікату.
Наступний крок щодо реалізації ідеї створення шкільних клубів соціального підприємництва – організація тренінгу для педагогів-організаторів опорних шкіл та закладів загальної середньої освіти, які планують стати опорними.
Відповідальна за організацію та проведення заходу Куриш О.С.