Новини

Формування траєкторії розвитку закладу загальної середньої освіти як ключовий фактор історії змін

09 гру. 2020 327 0 comments

Загальна середня освіта сьогодні знаходиться на відповідальному етапі другої фази реалізації Концепції Нової української школи (2019-2022 роки). Серед інших поставлених державою завдань до 2022 року необхідно здійснити: формування нової системи підвищення кваліфікації вчителів і керівників закладів освіти; формування системи внутрішнього забезпечення якості освіти у школах; створення системи незалежного оцінювання результатів навчання за курс базової школи; початок роботи базової школи за новими освітніми стандартами на компетентнісній основі. Над даними завданнями 2 грудня 2020 року працювали керівники опорних шкіл, гімназій, ліцеїв та колегіумів області – учасники онлайн семінару.

Перед директорами провідних шкіл області виступив директор ІППО Петровський О.М. У своєму виступі Олександр Миколайович зазначив, що основою суспільних відносин у сфері загальної середньої освіти мають стати людино і дитиноцентризм, педагогіка партнерства, єдність навчання, виховання та розвитку учнів, безпечне освітнє середовище, повага до гідності кожного учасника освітнього процесу, академічна доброчесність, відсутність будь-якої дискримінації за будь-якою ознакою. Прийняті закони України «Про освіту» і «Про повну загальну середню освіту» гарантують впровадження таких змін в освіті школярів, педагогів, батьків та управлінців, а методичні служби, серед яких інститут післядипломної педагогічної освіти, відкриті до співпраці і завжди готові надавати науково-методичну допомогу педагогам у реалізації завдань щодо реформування освіти.

Шайнюк Ю.Ч., заступник директора з питань ЗНО та моніторингу якості освіти, зосередив увагу учасників заходу на нормативно-правовому та організаційно-методичному забезпеченні проведення ЗНО у 2021 році.

Про актуальні питання щодо здійснення оцінювання учнів Нової української школи інформувала Коненко Л.Б., в.о. заввідділом дошкільної, початкової освіти. Особливу увагу Лариса Богданівна приділила питанню оцінювання учнів 3-4 класів НУШ.

Кондирєва М.М., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів у своєму виступі «Новатика у підходах мовно-літературної освіти» виокремила питання щодо діагностики та оцінювання результатів навчання при підготовці календарно-тематичних та поурочних планів з української мови і літератури у 5 – 11 класах; створенню методичного середовища, придатного для розвитку прогностичної компетентності учителя-словесника на основі самоаналізу для підвищення рівня мовно-літературної освіти.

Про сучасні підходи щодо вивчення математики у школі ділилася знаннями і досвідом роботи Іванюк Т.Г., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів. У своєму виступі «Траєкторія навчання математики у закладі освіти: принципи побудови, методи і форми реалізації» Тетяна Георгіївна зазначила, що ключ до успішного майбутнього,  до розвитку суспільства в інтересах людини полягає у організації освітньої діяльності, яка ґрунтується  на «цілісності знань» та «цілісності світу».

Смук Н.Р., завідувачка навчальним відділом підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів, надала вичерпну інформацію про перебіг курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2020 році та роз’яснила процедуру укладання договорів щодо підвищення кваліфікації вчителів у 2021 році.

В рамках семінару відбувся круглий стіл з обміну досвідом щодо забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного та змішаного навчання в період карантинних обмежень. Виступаючі керівники шкіл Ворона Г.Ю. (НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №2-ДНЗ» м. Хоростків), Дзяйло О.М. (ОНЗ «Монастириська ЗОШ І-ІІІ ст.»), Добрунова М.А. (Підволочиська ЗОШ І-ІІІ ст.), Кость О.М. (НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» с.В.Гаї), Пемковський В.Й. (Теребовлянська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1) ділилися досвідом щодо подолання труднощів в процесі змінного навчання, про здобутки педагогічних працівників шкіл в оволодінні ІКТ, про тривоги щодо якості знань учнів - особливо випускників. Учасники круглого столу запропонували організовувати онлайн зустрічі методистів ОКІППО з вчителями з проблемних питань щодо інновацій у викладанні навчальних предметів тощо.

Відповідальна за організацію заходу Куриш О.С., методист відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб.