Новини

Про семінар «Профільна спрямованість навчання як провідна ідея старшої школи. З досвіду роботи педагогічних колективів закладів загальної середньої освіти Хоростківської ОТГ»

12 бер. 2020 403 0 comments

Профільна школа – це можливість для учнів вивчати предмети поглиблено, відповідно до своїх потреб. Це можливість для громади забезпечити надання якісних освітніх послуг, створити систему збалансованого та ефективного використання бюджетних коштів у сфері освіти. Закон України «Про освіту» передбачає запуск профільної школи не пізніше 2027 р., проте допускає можливість це зробити раніше.

Одним із головних викликів в цьому процесі є створення спроможної шкільної мережі ОТГ, адже профільне навчання в школі передбачає наявність 3-4 паралелей в старшій школі.

6 березня 2020 року у ТОКІППО відбувся обласний семінар методистів районних/міських/ОТГ методичних установ, на якому обговорювалися ці, непрості для реалізації в сучасних умовах, завдання.

З вітальним словом до учасників семінару звернувся директор інституту Петровський О.М. Він наголосив, що організація ефективної старшої профільної школи є одним із викликів, який уже стоїть перед освітньою спільнотою. Саме тому маємо завчасно готуватися до майбутніх змін у старшій школі.

Омелянська С.Г., головний спеціаліст відділу дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, виховної роботи управління освіти і науки ОДА надала детальну інформацію про чисельність учнівської молоді, яка навчається у профільних класах; про державні інвестиції скеровані на розвиток освітньої інфраструктури, забезпечення навчальними кабінетами природничо-математичного циклу, шкільними автобусами ЗЗСО області. Вона наголосила, що організація якісного профільного навчання в старшій школі вимагає вирішення комплексної проблеми кадрів для старшої профільної школи, особливо у сільській місцевості, оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти і значні фінансові витрати на їх забезпечення.

Начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Хоростківської міської ради Мельник О.Т. виступила з доповіддю «Про стан та перспективи освітньої галузі Хоростківської ОТГ». Зокрема, зосередила увагу на практичних заходах щодо підвищення якісного рівня освітніх послуг, осучаснення змісту, форм і методів організації освітнього процесу, покращення матеріально-технічної бази закладів освіти ОТГ.

Представники опорної школи НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№2» - ДНЗ» м. Хоростків Ворона Г.Ю., директор, Бігус Т.М. та Музика І.М., заступники директора, представили блок інформації про інноваційні підходи до формування ключових компетентностей школярів у процесі профільного навчання, методичний супровід викладання профільних предметів: біологія і екологія, географія, математика та здійснення профорієнтаційної роботи засобами позакласної діяльності, в тому числі у шкільному клубі соціального підприємництва.

Досвідом упровадження профільного навчання в НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.№1 - гімназія» м. Хоростків поділилися Крицька Л.З., директор та Слободяник І.С., заступник директора закладу. У наданій інформації педагоги показали еволюційний поступ гімназії до профілізації починаючи з 1990 до 2020 років – від універсального профілю із вивченням двох іноземних мов до вибору філологічного та природничого профілів.

Цікаві підходи щодо пошуку шляхів реалізації профільного навчання в умовах сільської школи презентувала Балицька І.Я., учитель української мови та літератури ЗОШ І-ІІІ ст. с. Клювинці.

Обговорюючи проблему моделювання організації профільного навчання в ЗЗСО територіальних громад учасники семінару ознайомилися з методичними рекомендаціями «Старша профільна школа: кроки до становлення», виробленими учасниками шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» (автори Сеїтосманов А., Фасоля О., Мархлєвскі В.), напрямами та алгоритмом дій ефективної організації профільного навчання в ОТГ.

В цілому настрій організаторів та учасників семінару найточніше можна передати афоризмом Оскара Уайльда «Ти не можеш міняти напрям вітру, але завжди можеш підняти вітрила, щоб досягти своєї мети».

Куриш О.С., методист відділу менеджменту, координації та комунікації методичних служб.